میلگرد آجدار

میلگرد آجدار چیست؟

اولین بار در سال 1968 میلگرد آجدار شاخه مورد استفاده قرار گرفت و امروزه یکی از مهم ترین مصالح مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی و مقاوم سازی بتن در انواع سازه های بتنی مانند پل ها ،برج ها و … است .

میلگرد آجدار دارای برجستگی هایی به صورت طولی (موازی محور) یا به صورت عرضی بوده و آج روی سطح آن باعث میشود بهتر در بتن قرار بگیرد و به همین علت باعث افزایش 30 تا 40 درصدی مقاومت سازه های بتنی می شود .

تفاوت هر یک از انواع میلگرد آجدار به میزان آج‌ها و شکل ظاهری مانند قطر آن ها برمی‌گردد و براساس شکل ظاهری به 3 دسته مرکب، دوکی و یکنواخت تقسیم می‌شود.

انواع میلگرد آجدار

این میلگرد با 3 گرید A3 ، A2 و A4 تولید می‌شود که هریک مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

میلگرد آجدار یکی از پرکاربردترین نوع میلگردهای ساختمانی است که بخاطر ویژگی های فنی و اقتصادی خود در ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله، به بررسی ویژگی ها و کاربردهای میلگرد آجدار پرداخته خواهد شد.

میلگرد آجدار یک نوع میلگرد با قطر بزرگ است که از طریق آجدار کردن از بیلت های فولادی تولید می شود. آجدار کردن به معنی کشیدن میلگرد از طریق یک فرایند تولید صنعتی است که میلگردهای بسیار قوی و مقاوم به دست می دهد. میلگردهای آجدار شده دارای شکل خاصی هستند که آنها را از سایر نوع میلگردها متمایز می کند.

میلگرد آجدار به دلیل قطر بزرگ خود به عنوان یکی از مهمترین عناصر سازه ای در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع میلگرد در بسیاری از پروژه های ساختمانی، از جمله پل ها، تونل ها، سد ها، خطوط انتقال برق، برج ها و ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت اصلی استفاده از میلگرد آجدار، قدرت و مقاومت بالای آن در برابر فشار، کشش و لرزه است. این ویژگی ها باعث می شود که میلگرد آجدار به عنوان یکی از بهترین گزینه های ساخت و ساز در مقابل زلزله و بارهای سنگین شناخته شود.

با توجه به ویژگی های فنی میلگرد آجدار، آن را می توان در بسیاری از پروژه های ساختمانی با مصارف مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، در ساخت و ساز ساختمان ها، میلگرد آجدار برای ساخت کف و دیوارهای پشتیبانی، راهروها، ستون ها و بالکن ها استفاده می شود. در پروژه های خطوط انتقال برق، میلگرد آجدار برای ساخت ستون ها، تیرهای اصلی و تیرهای میانی استفاده می شود. همچنین در سدسازی، پل سازی و پروژه های تونلی نیز از میلگرد آجدار استفاده می شود.

علاوه بر این، میلگرد آجدار برای کاربردهای صنعتی و مکانیکی نیز مناسب است. به عنوان مثال، در صنایع دریایی، میلگرد آجدار برای ساخت کابل های زیر دریایی و قایق های باربر استفاده می شود. در صنایع نفت و گاز، این نوع میلگرد برای ساخت لوله های نفتی و گازی، تجهیزات حفاری و پلت فرم های حفاری استفاده می شود.

در نهایت، باید توجه داشت که برای استفاده از میلگرد آجدار، باید به استانداردهای مربوط به آن توجه کرد. استفاده از میلگرد آجدار با استانداردهای مناسب، باعث می شود که ساختمان یا پروژه ای که از آن استفاده می کند، به دوام و مقاومت بیشتری برای شرایط زیستی و فیزیکی مختلف برخوردار باشد.

در نتیجه، میلگرد آجدار یکی از مهمترین و پرکاربردترین نوع میلگردهای ساختمانی است که به دلیل ویژگی های فنی و اقتصادی خود، در بسیاری از پروژه های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت آرتا فولاد مهر به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان میلگرد فولاد آذربایجان (فولاد میانه) و سایر شرکت های فولادی برای ارائه ی انواع میلگرد و آهن آلات آماده همکاری با فروشگاه های عرضه آهن آلات در سراسر کشور می باشد.

برای مشاوره و خرید انواع میلگردها میتوانید با ما در تماس باشید و برای مشاهده لیست قیمت میلگرد کلیک نمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع میلگردها به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
سبد خرید